V Příbrami zahájila středočeská ČSSD kampaň pro krajské volby

Středočeská ČSSD v sobotu v Příbrami zahájila kampaň pro krajské volby. Hlavními body jsou zachování žákovského jízdného, proplácení zdravotnických poplatků, zabránění privatizace nemocnic či podpora prevence kriminality. Kampaň s rozpočtem 3,5 milionu korun bude založená na přímém kontaktu s voliči. Volby vyhrajeme, jsme lepší tým, řekl na zasedání regionálních lídrů kandidát na středočeského hejtmana Josef Řihák.

Pro Řiháka, který na postu kandidáta na hejtmana nahradil vazebně stíhaného poslance Davida Ratha, jsou pilířem programu jistoty pro Středočechy. Strana chce zachovat proplácení jízdného studujícím, pro které je do voleb připraveno z krajského rozpočtu 50 milionů korun. Úhradu poplatků u lékaře středočeští sociální demokraté chtějí udržet za každou cenu. "Je mi jedno, že od toho ostatní kraje ustoupily. My jsme symbolem sociální demokracie, budeme je (úhrady) držet," řekl.

Půl miliardy korun ročně na podporu investičního rozvoje a podnikání mají získat malé obce kraje v případě vítězství ČSSD. Z Fondu rozvoje obcí a měst se má podporovat například cestovní ruch, aby lidé z Prahy nemířili pouze do Kutné Hory nebo na Karlštejn, ale i do dalších oblastí kraje. Důležitou destinací by se měla stát nová Chráněná krajinná oblast Brdy. ČSSD se také chce zasadit o zakázání těžby břidlicového plynu na Berounsku či zlata v Povltaví a na Rožmitálsku.
 
Mezi další cíle patří podpora regionálních zemědělských produktů, posílení policie v problémových oblastech, zabezpečení plného provozu lékařských pohotovostí nebo zkvalitnění provozu domovů pro seniory a zabránění jejich privatizace.
 
První tři muži volební kandidátky, Jiří Řihák, starosta Nymburku Miloš Petera a jednička Kladenska Zdeněk Syblík, zavítají v rámci kampaně do 80 středočeských měst a budou oslovovat potenciální voliče. Řihák tuto část zahájí 15. září v Benešově. Okresní lídři pak zavítají do obcí v jejich okresech, uvedl volební manažer Marek Semerád. Vlastní kampaň, jejíž rozpočet je 3,5 milionu, umožní rozdávání letáků a reklamních propisek, od 15. září strana začne s vylepováním plakátů.
 
zdroj: ČTK